kurczak z cytryną i miodem


Składniki:
  • 1 kurczak, poporcjowany albo kilka ulubionych kawałków (ja na 2 osoby używam 3 nóżek)
    • nawet robiąc mniejszą porcję nie zmniejszaj ilości poniższych składników
  • 2 cytryny
  • 2 łyżki płynnego miodu
  • sól morska
  • świeżo zmielony pieprz
  • kilka gałązek świeżego rozmarynu lub tymianku
Wykonanie:
Rozgrzej piekarnik do 180 stopni.
Kurczaka ułóż w naczyniu żaroodporym, skórą do góry.
W miseczce wymieszaj sok z cytryn i miód.
Polej mieszanką kurczaka.
Wyciśnięte cytryny umieść między kawałkami kurczaka.
Posól, popieprz, rozłóż zioła.
Piecz 40-50 minut. Pod koniec możesz uruchomić opcję grilla, żeby przyrumienić ptactwo.
Odlej sos do rondelka , zagotuj, odparuj  (ok. 5 minut) - kurczaka w tym czasie trzymaj w ciepłym piekarniku.
Sos możesz ewentulanie dosmaczyć solą lub pieprzem.
Na koniec polej kurczaka sosem.

Podałam go z ziemniakami z rozmarynem wg Jamiego O. i najprostszą sałatą rzymską, z pomidorkami koktajlowymi z winegretem. Pomidorki jedynie metodą Jamiego rozgniotłam nad liśmi sałaty.

Przepis:
Rachel Allen, Rachel's Food for Living





6 komentarzy:

wykrywacz smaku pisze...

prezentuje się bardzo apetycznie!

Maggie pisze...

Przecudny, prosty kurczak - taki jest najlepszy. Piekne zdjecia, az slinka cieknie!

ewe.kott pisze...

obłędny ten kurczak! do zdjęć aż mi się buzia cieszy, a ślinianki wariują, bo zgłodniałam strasznie :D
pozdrawiam ciepło!

Paula pisze...

zapachniało latem... ja robiłam kiedyś filety w sosie miodowo - cytrynowym i bardzo mi smakowały, dlatego jestem pewna, że z tym kurczakiem też bym się polubiła :)

Zurax pisze...

Piękne foty.

Małgosia pisze...

Ohhhhhh... jaki cudny! Slinka cieknie, a przeciez nawet nie czuje zapachu :)

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails